רוצה להצליח בראיון הבא שלך ולזכות בעבודה שחיפשת? הינה 8 טיפים שיעזרו לכם להתכונן.(חלק ראשון בסדרה טיפים של אינגימה)

 

1.     חקרו את התעשייה והחברה.

מראיין עשוי לשאול כיצד אתה תופס את מעמדה של החברה שלו בענף שלה, מי הם המתחרים של המשרד, מהם היתרונות התחרותיים שלה וכיצד היא צריכה להתקדם בצורה הטובה ביותר. מסיבה זו, הימנע מלנסות לחקור ביסודיות מספר חברות שונות. מקד את חיפוש העבודה שלך בכמה חברות בלבד.

 

2. הבהירו את"נקודות המכירה" שלכם ואת הסיבות שאתם רוצים את המשרה.

התכוננו להיכנס לכל ראיון עם שלוש עד חמש נקודות מכירה מרכזיות בחשבון, כמו מה שהופך אותך למועמד הטוב ביותר לתפקיד. הכינו דוגמה של כל נקודת מכירה ("יש לי כישורי תקשורת טובים. למשל, שכנעתי צוות שלם ל..."). ותהיה מוכן לספר למראיין למה אתה רוצה את העבודה הזו - כולל מהמעניין אותך בה, אילו תגמולים היא מציעה שאתה מוצא ערך, ואילו יכולות היא דורשת ממך. אם מראיין לא חושב שאתה באמת מעוניין בתפקיד, הוא או היא לא יתנו לך הצעה -לא משנה כמה אתה טוב!

 

3. צפו מראש את חששותיו והסתייגויותיו של המראיין.

תמיד יש יותר מועמדים לתפקידים מאשר יש משרות פתוחות .אז מראיינים מחפשים דרכים לסנן אנשים. שימו את עצמכם בנעליים שלהם ושאלו את עצמכםמדוע אולי הם לא ירצו להעסיק אתכם ("אין לי את זה", "אני לא זה" וכו'). לאחר מכן הכן את ההגנה שלך: "אני יודע שאולי אתה חושב שאולי אני לא הכי מתאים לתפקיד הזה בגלל [הסתייגותם]. אבל אתה צריך לדעת את זה [הסיבה שהמראיין לא צריך להיות מודאג יותר מדי]."

 

4. היכונו לשאלות נפוצות בראיון.

בכל ספר "איך לראיין" יש רשימה שלמאה או יותר "שאלות ראיונות נפוצות". (אתה עשוי לתהות כמה זמן הם הראיונות האלה אם יש כל כך הרבה שאלות נפוצות!) אז איך אתה מתכונן? בחר רשימה כלשהי וחשוב באילו שאלות אתה צפוי להיתקל, בהתחשב בגילך ובמעמדך (עומד לסיים את הלימודים, מחפש התמחות קיץ). לאחר מכן הכינו את התשובות שלכם כך שלא תצטרכו לגשש אחריהם במהלך הראיון בפועל.

 

5. הסדר את השאלות שלך עבור המראיין.

בואו לראיון עם כמה שאלות אינטליגנטיות למראיין שמדגימות את הידע שלכם על החברה וגם את כוונתכם הרצינית. מראיינים תמיד שואלים אםיש לך שאלות, ולא משנה מה, אתה צריך להיות אחד או שניים מוכנים. אם אתה אומר,"לא, לא ממש", הוא או היא עשויים להסיק שאתה לא כל כך מעוניין בעבודה אובחברה. שאלה טובה לכל מטרה היא, "אם היית יכול לעצב את המועמד האידיאלי לתפקיד הזה מהיסוד, איך הוא או היא היו?"

6. תרגול,תרגול, תרגול.

זה דבר אחד לבוא מוכן עם תשובה נפשית לשאלה כמו"למה שנעסיק אותך?" זה עוד אתגר לגמרי להגיד את זה בקול בצורה בטוחה ומשכנעת. בפעם הראשונה שתנסה את זה, אתה תישמע מבולבל ומבולבל, לא משנה כמה ברורות המחשבות שלך בראש שלך! תעשה את זה עוד 10 פעמים, ותשמע הרבה יותר חלק ומפורש.

 

אבל אתה לא צריך לעשות את התרגול שלך כשאתה"על הבמה" עם מגייס; תעשה חזרות לפני שאתה הולך לראיון. הדרך הכי טובהלעשות חזרות? השג שני חברים ותאמן בראיון אחד עם השני ב"סיבוב רובין":אדם אחד מתפקד כמתבונן וה"מרואיין" מקבל משוב גם מהצופה וגם מה"מראיין". לך לארבעה או חמישה סיבובים, החלף תפקיד תוך כדי. רעיון נוסף (אבל בהחלט השני הכי טוב) הוא להקליט את התשובה שלך בקלטת ואז להשמיע אותה כדי לראות איפה אתה צריך לשפר. לא משנה מה תעשה, וודא שהתרגול שלך מורכב מדבר בקול. חזרות על התשובה שלך בראש שלך לא יחתכו אותה.

 

8. ציון הצלחה בחמש הדקות הראשונות.

כמה מחקרים מצביעים על כך שמראיינים מחליטים על מועמדים בחמש הדקות הראשונות של הראיון - ואז מבלים את שארית הראיון בחיפוש אחרדברים שיאשרו את ההחלטה הזו! אז מה אתה יכול לעשות בחמש הדקות האלה כדי לעבור אתהשער? היכנסו עם אנרגיה והתלהבות והביעו את הערכתכם לזמנו של המראיין.

חיפוש משרה

מאגר משרות מובילות בחברות הגדולות במשק הגישו מועמדות עכשיו

שליחת קורות חיים