מדריך לינקדאין: כך תבנו פרופיל מקצועי ונכון

הכנו לכם מדריך לינקדאין פשוטלכתיבת פרופיל מנצח, כזה שיוביל אליכם את אלה שמחפשים אתכם

נקודת המוצא של מדריך זה היא שכבר בחרתם תמונת פרופיל מצוינת, כזו שמיישרת קו עם עשרת הדיברות לבחירת תמונת פרופיל לינקדאין. בנוסףלתמונת הפרופיל, ניתן להעלות תמונת נושא, כמקובל בשאר הרשתות החברתיות. אולםלתמונת הנושא בלינקדאין דווקא אין חשיבות גדולה. אגב, תמונת נושא שאינה בגודלהמתאים (1584X396) עלולה להיראות רע ודווקא להוריד לכם נקודות, אז אםאין לכם תמונת נושא שהיא ממש בול, השאירו את ברירת המחדל.

אנגלית: השפה הרשמית בארץ לינקדאין

עכשיו הגיעהקטע המילולי, ואנחנו מזהירים מראש: כתיבת פרופיל לינקדאין משובח מצריכה השקעה:בחשיבה, בניסוח וגם בפרטים הקטנים והטכניים.

ועוד משהולפני שנתחיל: פרופיל לינקדאין כותבים באנגלית. למה? טכנית, העברית עדיין לא מתנהגתטוב מספיק ברשת החברתית הזו. מהותית – לינקדאין יוצרת קשרים בינלאומיים, והשפההאנגלית הפכה לשפה הרשמית שלה.

כיוון ששגיאות כתיב הן נורה אדומה זועקת עבור מגייסי כוח אדם, הקפידועל כתיבה מקצועית ובקשו מדובר אנגלית לקרוא את הפרופיל שלכם אחרי שהוא מוכן.ביחידה לטיפוח קריירה ישמחו לסייע לכם.

מדריך לינקדאין: שבעה צעדים לבניית פרופיל

1.    שתי השורות החשובות ביותר

האלמנט הראשוןשהעין נמשכת אליו בתוצאות החיפוש של לינקדאין הוא התמונה שלכם. מתחת לתמונה יופיעבמובלט השם שלכם. הדבר הבא בתור הוא שתי שורות שמתארות את תפקידכם הנוכחי. למהדווקא שתי שורות? אפשר גם שורה, אבל אם תחרגו מהשורה השנייה – לינקדאין יקטע אתהתיאור שלכם והוא עלול להישאר לא ברור ותלוש.

מה לכתוב בשתיהשורות האלה? זה תלוי. אם אתם עובדים בחברה או בארגון, מומלץ לכתוב את שם הארגוןואת תפקידכם בו. אם אתם עצמאים, מומלץ לכתוב בקצרה מה בדיוק המומחיות שלכם ומה אתםעושים בפועל.

לדוגמה: אםאתם מנהלי שיווק דיגיטלי בחברה מסוימת, כדאי לכתוב "Digital Marketing Manager" ואת שם החברה. לעומת זאת, אם אתם יועצים עצמאים בתחום השיווק הדיגיטלי מומלץ לכתוב "Digital Marketing Consultant" ואף להוסיף שורה שמתארת את הערך המוסף שאתם מעניקיםללקוחות, בסגנון "Helpingbrands grow faster".

מה לא כדאילכתוב בשורות החשובות האלה? סופרלטיבים מיותרים כמו "Marketing Ninja". תנו למי שמחפש אתכם להבין מייד מה אתם עושים, בליהתחכמויות. סיבה נוספת לא להתחכם היא כדי לסייע לאלגוריתם של לינקדאין להבין בדיוקמה אתם עושים ולהציף את הפרופיל שלכם בחיפושים רלוונטיים בלבד.

2.    סיפור חיים מקצועי[Profile Section Summary]

מזל טוב. לאהודחתם על ידי המחפש לטובת פרופיל אחר והוא לחץ על תוצאת החיפוש שלכם. עכשיו נחשףהמחפש לפרופיל המלא שלכם, והמידע הראשון שמובא בפניו הוא מקום העבודה הנוכחי בשמוהמלא, היכן רכשתם השכלה, מאיזו מדינה אתם ומה מספר הקשרים שלכם (כאשר יש לכם יותרמ-500 קשרים מוצג הסימן 500+). עכשיו יכול המחפש להחליט אם לגלול לעבר ההשכלההאקדמית והניסיון המקצועי שלכם, או להתעכב לרגע על שתי שורות ובהן תיאור מפורט שלהקריירה שלכם – סוג של סיפור חיים מקצועי.

אל תוותרו עלההזדמנות הזו לספר את סיפור חייכם המקצועי, וזאת משלוש סיבות:

§      כאן המקום להפוך את הפרטים הטכניים הנוגעיםלניסיון מקצועי ולהשכלה למעניינים יותר. תוכלו לספר על הלהט שגרם לכם לבחורבמקצוע, על הניסיון המדויק שצברתם ועל התוכניות שלכם לעתיד, ולהכניס חום ואנושיותלקורות החיים שלכם.

§      נצלו את ההזדמנות, אם יש צורך, להסביר פעריםומוזרויות בקורות החיים שלכם. חסרות לכם שנתיים של תעסוקה בין עבודות? עשיתם הסבתמקצוע? הינה הזדמנות לספר מה קרה ולהשלים את החסר. אם עושים זאת בחוכמה, גם הפעריםהאלה ישתלבו בסיפור הקריירה.

§      לינקדאין תשתמש בסיפור החיים שלכם כדי לדייק עודיותר את החיפושים אחריכם בעזרת מילות מפתח רלוונטיות.

כדאי שהמיליםהפותחות את סיפור החיים יהיו מסקרנות, כדי למשוך את המעיין ללחוץ עליהן ולפתוח אתהסיפור המלא. אפשר, למשל, לפתוח בשאלה.

3.    השכלה וניסיון מקצועי[Experience & Education]

אין צורךלהסביר למה הפרטים האלה חשובים – זוהי ליבת קורות החיים הדיגיטליים שלכם. הכנסתפרטי השכלה אקדמית או מקצועית היא בעיקר עניין טכני: יש לדייק את שם התואר שקיבלתםולכתוב אותו בצורה שמובנת לכולם, יש לבחור את מוסד הלימודים מתוך הרשימה שיציף לכםלינקדאין (במידה שהמוסד פתח חשבון בלינקדאין) ואת שנות הלימוד.

כאשר מדובר עלהשכלה מקצועית, יש לפרט לא רק את סוג המשרה והשנים שבהן עסקתם בה, אלא לחדד אתהניסיון המקצועי המדויק שצברתם בכל משרה ובכל תפקיד. גם כאן כדאי לשמור על איזוןבין שני עקרונות: האחד – פשטות ודיוק נטולי סופרלטיבים וקלישאות, והשני – הכנסתחיים לטקסט.

זה המקום גםלהוסיף פעילויותהתנדבותיות שלכם. מחקרים מראים שהתנדבות היא סמן חיובי מאוד בעיני מעסיקים פוטנציאליים.

4.    כישורים [SKILLS]

בניגוד לקורותחיים מהסוג הישן, לינקדאין מאפשרת לכם לנסח מה הכישורים המקצועיים שצברתם ומאפשרתלחברים שלכם ברשת לאשר(endorse) שאכן יש לכם כישורים אלה.המשתמשים שמאשרים כישור שלכם יכולים לתת ציון של 1–3 כוכבים למידת המומחיות שלכםבנוגע לכישור הרלוונטי, ולינקדאין מחייבת אותם להסביר באיזה אופן למדו על כישוריםאלה: קשרי עבודה, קשרי חברות וכדומה.

מערך הכישוריםוהאישורים מאפשר למי שנחשף לפרופיל הלינקדאין שלכם לדעת אם הטענה שלפיה יש לכםיכולות עבודה גבוהות עם תוכנות אופיס, ידע מקצועי בתחום דיני התאגידים או יכולתדיבור בפני קהל היא נכונה, ושאלו יכולות שגם אחרים מאשרים שאכן יש לכם.

לכן, חשובלהציף מערך כישורים עשיר, שיפרושׂ רשת של הזדמנויות לאישורים מחברים. אפשר להתייחסלכישורים טכניים כמו היכרות מעמיקה עם אקסל, לכישורים אנושיים כמו יכולת שכנוע אולכישורים מקצועיים כמו שיווק דיגיטלי או ניהול רשתות חברתיות. רק היזהרו שלאלהגזים בכישורים או לציין כישורים מובנים מאליהם.

5.    הישגים [Accomplishments]

הישגים, או Accomplishments, הוא סוג של סעיף סל בפרופיל הלינקדאין שלכם. החשיבות של חלקזה פחותה משל השאר, אך עדיין כדאי להשתמש בו. כאן, למשל, אפשר להתייחס לפרויקטיםשביצעתם (למשל – פרויקט גיוס המונים שהרמתם, התנדבות שביצעתם וכדומה), פרסומיםשלכם (טורים שכתבתם, מאמרים שפורסמו וכדומה), שליטה בשפות ועוד.

6.    פרטי קשר [Contact Details]

אל תשכחולהוסיף את כל פרטי הקשר הרלוונטיים אליכם. הרי לא עבדתם כל כך קשה על הפרופיל שלכםרק כדי שמי שהתעניין בכם לא יוכל להשיג אתכם. הכניסו לפרטי הקשר את הטלפון, המייל,חשבון הטוויטר, המסנג'ר ואת כתובת אתר האינטרנט שלכם – אם יש לכם כזה.

7.    צעד אחרון: URL אישי [Edit Public Profile& URL]

כאשר אתםפותחים חשבון בלינקדאין, הוא מקבל URL שרירותי. ניתן לשנות זאת בהתאמה אישית, כך שהשםשלכם יהיה חלק מה-URL. כדאי לעשות זאת, לא רק מטעמים אסתטיים אלא מכיווןשהקישור לפרופיל הלינקדאין שלכם צריך להופיע על כרטיס הביקור הדיגיטלי והפיזישלכם, וכדאי שהוא לא יתפוס יותר מדי מקום. נוסף על כך, חבל לפספס הזדמנויות נוספותלהכניס לתודעת המחפשים את השם שלכם.

חיפוש משרה

מאגר משרות מובילות בחברות הגדולות במשק הגישו מועמדות עכשיו

שליחת קורות חיים