רוצה להצליח בראיון הבא שלך ולזכות בעבודה שחיפשת? הינה 6 טיפים שיעזרו לכם להתכונן.(חלק שני בסדרה טיפים של אינגימה)

עמדו באותו צד של המראיין.1

מראיינים רבים רואים בראיונות עבודה יריבים: המועמדים ינסו לחלץ הצעה מהמראיין, ותפקידו של המראיין הוא להחזיק בה. התפקיד שלך הוא להפוך את "אש צולבת" הזו למערכת יחסים שבה שניכם באותו צד. אתה יכול לומר משהו פשוט כמו, "אני שמח על ההזדמנות ללמוד יותר על החברה שלך ולתת לך ללמוד יותר עליי, כדי שנוכל לראות אם זה הולך להיות התאמה טובה או לא. אני תמיד תחשוב שהדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא להתקבל לעבודה שגויה לך - אז אף אחד לא מאושר!"

 

2. היו אסרטיביים וקחו אחריות על הראיון.

אולי מתוך המאמץ להיות מנומס, כמה מועמדים אסרטיביים בדרך כלל הופכים פסיביים מדי במהלך ראיונות עבודה. אבל נימוס לא שווה פסיביות. ראיון הוא כמו כל שיחה אחרת - זה ריקוד שבו אתה ובן זוג נעים יחד, שניהם מגיבים לאחר. אל תעשה את הטעות של פשוט לשבת שם ולחכות שהמראיין ישאל אותך על פרס נובל שבו זכית. באחריותך לוודא שהוא מתרחק כשהוא יודע את נקודות המכירה העיקריות שלך.

 

3. היה מוכן לטפל בשאלות לא חוקיות ובלתי הולמות.

שאלות בראיון לגבי הגזע, הגיל, המגדר, הדת, המצב המשפחתי והנטייה המינית שלך אינן הולמות ובתחומים רבים בלתי חוקיים. עם זאת,אתה עשוי לקבל אחד או יותר מהם. אם כן, יש לך כמה אפשרויות. אתה יכול פשוט לענות בשאלה ("אני לא בטוח איך זה רלוונטי לבקשה שלך"), או לנסות לענות על"השאלה מאחורי השאלה": "אני לא יודע אם אחליט לקבל ילדים בעתיד הקרוב, אבל אם אתה תוהה אם אני אעזוב את העבודה שלי לתקופה ממושכת, אני יכול לומר שאני מאוד מחויב לקריירה שלי ולמען האמת לא יכול לדמיין את עצמי מוותר עליה".

 

4. הבהירו את נקודות המכירה שלכם.

אם עץ נופל ביער ואף אחד לא ישמע אותו, האם זה השמיע רעש? חשוב יותר, אם אתה מעביר את נקודות המכירה שלך במהלך ראיון עבודה והמראיין לא קיבל את זה, האם ציינת אותה? על שאלה זו התשובה ברורה: לא! אז אל תקבור את נקודות המכירה שלך בסיפורים ארוכים. במקום זאת, ספר למראיין תחילה מהי נקודת המכירה שלך, ואז תן את הדוגמה.

 

5. תחשוב חיובי.

אף אחד לא אוהב מתלונן, אז אל תתעכב על חוויות שליליות במהלך ראיון. גם אם המראיין ישאל אותך בצורה ריקה, "אילו קורסים הכי פחות אהבת?" או "מה הכי פחות אהבת בעבודה הקודמת ההיא?" אל תענה על השאלה. או ליתר דיוק, אל תענה על זה כפי שנשאלת. במקום זאת, אמור משהו כמו,"ובכן, למעשה מצאתי משהו על כל השיעורים שלי שאהבתי. לדוגמה, למרות " או"אהבתי [עבודה קודמת] לא מעט, למרות שעכשיו אני יודע שאני באמת רוצה [עבודה חדשה]."

 

6. סגור בנימה חיובית.

אם איש מכירות הגיע אליך והדגים את המוצר שלו אז הודה לך על הזמן שלך ויצא מהדלת, מה הוא עשה לא בסדר? הוא לא ביקש ממך לקנות את המוצר! אם אתה מגיע לסוף ראיון וחושב שבאמת תרצה את העבודה הזו, בקש אותה! ספר למראיין שאתה מאוד מאוד אוהב את העבודה - שהתרגשת ממנה לפני הראיון ומתרגשת אפילו יותר עכשיו, ושאתה משוכנע שתרצה לעבוד שם. אם יש שני מועמדים טובים באותה מידה בסוף החיפוש - אתה ומישהו אחר - המראיין יחשוב שיש לך סיכוי גבוה יותר להיענות להצעה, ולכן עשוי להיות נוטה יותר להציע לך התפקיד.

 

חיפוש משרה

מאגר משרות מובילות בחברות הגדולות במשק הגישו מועמדות עכשיו

שליחת קורות חיים